A mai világ abba az irányba halad, egyébként talán helyesen, hogy minél kevesebb E 235 és E699 tartósítószert együnk. És ez jó. Bár a sokat felemlegetett klasszikus ilyenkor mindíg eszembe jut, miszerint azért csak felnőttünk mi is úgy, hogy ilyen-olyan cukros és káros anyagokkal teli kajákat ettünk, de azért alapvetően ez helyes. Sőt, már kezdünk átesni a lónak a túloldalára is, életünket uralja a bifidus essencis, és aki nem ilyet eszik, az bizony egész nap puffadt lesz, kövér, izzad, és nonstop büfögnie kell majd. És ezt nekünk közepesen csiszolt honi celebek adják elő, és a műtő-tiszta konyhában beszélgetnek erről nekünk, golf ruhában, otthon, napközben. Érezzük át a szegénység sorsát, a kábelkötegelő égett műanyag szagát, ahogy hajnalonként ülnek a buszon a munkahely felé menet...
Erre a kozmezikai reklámipar pont az ellenkezőjét húzza.
Az az érzésem van lassan, hogy egy átlag európai nő lassan kémikus végzettséget is fog tudni szerezni csupán annyi befektetéssel, hogy napi 10-15 perc reklámot néz. Mert a kozmetikumok reklámjai lassan lassan 75 %-ban kizárólag vegyszer fantázianeveket tartalmaznak, és valaki annál trendibb és szebb és párosodásra esélyesebb, ha minél több "magic shining" kerül a szemére, nyakára, bárhová. Az az érzésem, hogy kb 2 naponta kerül olyan új termék piacra, aminek reklámja arra épül, hogy az előző termék az egy kalap ....., és aki az előzőt használja, ne csodálkozzon, hogy szinesfémtolvajok kezdik el a használóját rángatni az átvevőhöz, mert bontott vasnak még jó lesz. Azt sem értem, hogy ha pl egy Nő kitalálja, hogy márpedig neki egy bizonyos termék jó, és ettől valóban jobban / szebbnek érzi magát? Mit fog tenni, amikor 2 hét után új terméket kell vennie.... Odamegy az eladóhoz és megkérdi hol van a "rejuvenetum maximum" szer amit használ, mire az eladó sajnálkozva végigméri, hogy jaj anyukám, hát a kőkorszakban élsz, mi itt már klizárólag a "rejuvenetum maximum de luxe" terméket áruljuk, mert az neked jobb..?!
Nem tudom, szerintem ennél lenne klasszikusabb, jobb út is. Ha belegondolunk, van kb 4-5 termék, ami klasszikus lett, és esze ágában sincs megújulni, ha meg mégis, akkor évente 1x tuti visszahozzák a hiperklasszikust, és nem a retro miatt, hanem mert a törzsvásárlói addigra kiéheznek. Ez olyan, mint a svájci csokik új nemzedéke....Mióta kijött, mindenki a régi, klasszikust veszi.
Meg azért hogy is mondjam, higgyük már el, hogy az adott termékből az új nem biztos, hogy a legjobb a nőknek, de az biztos, hogy ha például állok a metrón reggel, akkor jobban esik megszokott, klasszikus illathefhőben utazni, mintha új, arrogáns, csili-aloe-jojoba és mittudoménmi illatfelhőben fuldokolnék.
Van olyan hölgy-ismerősöm is, aki belement ebbe a játszmába, és hetente dob a bevásárlókocsijába 3-4 új terméket. Néha szerencsétlen olyan, mint egy karfiol, mert a bőrében lassan több a kémia mint a sejt...... De sebaj, ha szépnek érzi magát, nur zu.
És a legjobb pedig a smink lemosó... A reklámjuk lehetne puritán: "figyelj asszonyka otthon, ha már megvetted azt a 2,5 Kg pvc alapú cuccot amit az arcodra kentél reggel-délben-este, akkor itt ez a tuti kis benzin alapú illatos-selymes oldat, amit pihe puha vattával kenjél már magadra esténként, mert amúgy reggel a torinoi lepellel fogod összetéveszteni a párnahuzatod".....
Csak a flakon hátoldalán ne olvasuk el az apró betűs részt, mert érdekes infok vannak benne.
Elég, ha annyit mondok, hogy ezen szerek 85%-a remekül fényesíti a veteránautók króm lökhárítóját. Úgyhogy vegyétek lányok asszonyok, ha majd lesz veteránom, elkérem a maradékot.
Szóval csak lassan a testtel, a szempillák nem feltétlenül festékpaletták.